przeglądy nagrzewnic gazowych
trudnienia obsługi na parkingu. Klienci sami, korzystając najczęściej z panelu dotykowego wybierają określone opcje postoju. Po wjechaniu na parking wyjazd z niego jest możliwy tylko po uiszczeniu opłaty i odpowiednim zeskanowaniu biletu. Systemy parkingowe są tak skonstruowane, że najczęściej problemy, które mogą powstać w trakcie ich eksploatacji dotyczą nieprawidłowości w elektryczności i wtedy odpowiednią naprawą musi zająć się elektryk. Auto na prądChociaż elektryk najczęściej jest kojarzony z montażem i naprawą instalacji elektrycznych to jego wiedza może okazać się bardzo istotna przy przeprowadzaniu napraw w samochodach, nie tylko tych osobowych, ale także ciężarowych czy na przykład w innych środkach transportu takich, jak autobusy i motocykle. Okazuje się, że bez dostępu do elektryczności w samochodzie nie moglibyśmy skorzystać ani z radia, ani na przykład z wycieraczek podczas niekorzystnej pogody. Elektryczność w autach jest bardzo rozpowszechniona i coraz więcej uwagi jej poświęcają osoby planujące wytwarzanie nowych modeli samochodów. Wprowadzone są już w życie auta, które nie korzystają z paliwa, a poruszają się właśnie dzięki elektryczności. Podział wymienników ciepłaZe względu na sposób przepływu ciepła wymienniki można podzielić na dwie główne grupy ? wymienniki kontaktowe (w których dochodzi do kontaktu płynów) oraz bezkontaktowe (w których płyny nie mają ze sobą kontaktu). Wymienniki bezkontaktowe można podzielić na rekuperatory (wymienniki przeponowe, z bezpośrednią wymianą ciepła), regeneratory (z pośrednią wymianą ciepła) oraz złoża fluidyzacyjne. W rekuperatorach płyny oddzielone są ścianką (przeponą), w poprzek której zachodzi wymiana ciepła. Jeżeli w wymienniku takim nie zachodzi dodatkowa generacja ciepła są to rekuperatory proste. Istnieją również rekuperatory, w których po jednej ze stron dodatkowo wytwarzane jest ciepło (np. na drodze reakcji spalania lub reakcji jądrowej). Wymienniki takie nazywają się rekuperatorami z wytwarzaniem ciepła. Przykładem takich wymienników są np. reformery lub kotły płomienicowe. Rekuperatory proste są najczęściej spotykaną odmianą wymienników w przemyśle. Należą do nich np. wymienniki płaszczowo-rurowe lub wymienniki płytowe. W regeneratorach płyny naprzemiennie przepływają tą samą drogą. Wymiana ciepła jest możliwa dzięki magazynowaniu ciepła w złożu porowatym, przez które przepływają płyny. Proces taki nie jest ciągły, ale składa się z fazy ciepłej (w której ciepło jest oddawane przez płyn ciepły) oraz fazy zimnej (w której ciepło jest oddawane do płyny zimnego). Ze względu na nieciągłość procesu oraz ograniczenia konstrukcyjne wymienniki te są rzadziej spotykane w przemyśle. W złożach fluidyzacyjnych zachodzą procesy, które są kombinacją procesów zachodzących w rekuperatorach i regeneratorach23. Złoże takie składa się ze zbiornika wypełnionego cząsteczkami ciała stałego. Na dnie zbiornika znajduje się wlot gazu, który przepływa przez zbiornik i opuszcza go na górze. Po osiągnięciu odpowiedniej prędkości przepływu gaz zaczyna unosić cząsteczki ciała stałego do góry. Cząsteczki unoszą się w zbiorniku zachowując się jak ciecz. Zbiorniki mogą być dodatkowo wyposażone w wężownicę lub płaszcz chłodzący. Ruch ciepła w takich aparatach odbywa się od cząsteczek ciała stałego (jak w regeneratorach) do gazu, a następnie poprzez ściankę płaszcza lub wężownicy (jak w rekuperatorach). Złoża fluidyzacyjne stosuje się np. w procesie zgazowania węgla, wytwarzania węgla aktywnego, suszenia, prażenia rud, krakowania i syntezy benzyny23. .Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Wymiennik_ciep%C5%82a
trudnienia obsługi na parkingu. Klienci sami, korzystając najczęściej z panelu dotykowego wybierają określone opcje postoju. Po wjechaniu na parking wyjazd z niego jest możliwy tylko po uiszczeniu opłaty i odpowiednim zeskanowaniu biletu. Systemy parkingowe są tak skonstruowane, że najczęściej problemy, które mogą powstać w trakcie ich eksploatacji dotyczą nieprawidłowości w elektryczności i wtedy odpowiednią naprawą musi zająć się elektryk. Auto na prądChociaż elektryk najczęściej jest kojarzony z montażem i naprawą instalacji elektrycznych to jego wiedza może okazać się bardzo istotna przy przeprowadzaniu napraw w samochodach, nie tylko tych osobowych, ale także ciężarowych czy na przykład w innych środkach transportu takich, jak autobusy i motocykle. Okazuje się, że bez dostępu do elektryczności w samochodzie nie moglibyśmy skorzystać ani z radia, ani na przykład z wycieraczek podczas niekorzystnej pogody. Elektryczność w autach jest bardzo rozpowszechniona i coraz więcej uwagi jej poświęcają osoby planujące wytwarzanie nowych modeli samochodów. Wprowadzone są już w życie auta, które nie korzystają z paliwa, a poruszają się właśnie dzięki elektryczności. Podział wymienników ciepłaZe względu na sposób przepływu ciepła wymienniki można podzielić na dwie główne grupy ? wymienniki kontaktowe (w których dochodzi do kontaktu płynów) oraz bezkontaktowe (w których płyny nie mają ze sobą kontaktu). Wymienniki bezkontaktowe można podzielić na rekuperatory (wymienniki przeponowe, z bezpośrednią wymianą ciepła), regeneratory (z pośrednią wymianą ciepła) oraz złoża fluidyzacyjne. W rekuperatorach płyny oddzielone są ścianką (przeponą), w poprzek której zachodzi wymiana ciepła. Jeżeli w wymienniku takim nie zachodzi dodatkowa generacja ciepła są to rekuperatory proste. Istnieją również rekuperatory, w których po jednej ze stron dodatkowo wytwarzane jest ciepło (np. na drodze reakcji spalania lub reakcji jądrowej). Wymienniki takie nazywają się rekuperatorami z wytwarzaniem ciepła. Przykładem takich wymienników są np. reformery lub kotły płomienicowe. Rekuperatory proste są najczęściej spotykaną odmianą wymienników w przemyśle. Należą do nich np. wymienniki płaszczowo-rurowe lub wymienniki płytowe. W regeneratorach płyny naprzemiennie przepływają tą samą drogą. Wymiana ciepła jest możliwa dzięki magazynowaniu ciepła w złożu porowatym, przez które przepływają płyny. Proces taki nie jest ciągły, ale składa się z fazy ciepłej (w której ciepło jest oddawane przez płyn ciepły) oraz fazy zimnej (w której ciepło jest oddawane do płyny zimnego). Ze względu na nieciągłość procesu oraz ograniczenia konstrukcyjne wymienniki te są rzadziej spotykane w przemyśle. W złożach fluidyzacyjnych zachodzą procesy, które są kombinacją procesów zachodzących w rekuperatorach i regeneratorach23. Złoże takie składa się ze zbiornika wypełnionego cząsteczkami ciała stałego. Na dnie zbiornika znajduje się wlot gazu, który przepływa przez zbiornik i opuszcza go na górze. Po osiągnięciu odpowiedniej prędkości przepływu gaz zaczyna unosić cząsteczki ciała stałego do góry. Cząsteczki unoszą się w zbiorniku zachowując się jak ciecz. Zbiorniki mogą być dodatkowo wyposażone w wężownicę lub płaszcz chłodzący. Ruch ciepła w takich aparatach odbywa się od cząsteczek ciała stałego (jak w regeneratorach) do gazu, a następnie poprzez ściankę płaszcza lub wężownicy (jak w rekuperatorach). Złoża fluidyzacyjne stosuje się np. w procesie zgazowania węgla, wytwarzania węgla aktywnego, suszenia, prażenia rud, krakowania i syntezy benzyny23. .Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Wymiennik_ciep%C5%82a